Kaos

Allt är kaos. Det spelar ingen roll hur mycket jag planerar mina lektioner allt blir bara kaos i alla fall. Vi gar haft det lite tufft med personalbrist och sjukdomar. Det sliter, mer än man vill inse. Har dock turen att få arbeta i ett otroligt bra arbetslag. Det må vara för barnen man arbetar men det är helt klart arbetslaget som gör att man orkar.

Utöver jobbet är jag lite fundersam över min mamma. Hon har under en längre tid haft väldiga smärtor i ryggen. Jag vill att hon ska röntga ryggen för att de ska kunna se vad som är fel, men det är väldigt svårt att få henne till det. När vi var på semester uttalade hon att hon var orolig att det är cancer, vilket inte känns speciellt lugnande. Hon äter som en mygga och har ont. Varför kan hon inte bara röntga helst hela kroppen så de kan scanna av henne ordentligt. Inte kul för henne att gå och tro att hon är allvarligt sjuk och jag känner inte för att gå igenom samma sak som med pappa. En månad efter beskedet så är allt slut, det är inte rätt! 



Kommentera här: