Att jobba och plugga

När jag började att plugga sa jag att jag aldrig skulle arbeta samtidigt som jag pluggade, det skulle bli för mycket. Nu sitter jag här sista terminen och har lyckats skaffa mig ett fast arbete på 30% ... hur gick det till? Och vem om inte jag har lyckats arbete ganska mycket de senaste terminerna?? Svårt att hålla sig bort har det visat sig. Att dessutom tacka nej när man blir erbjuden att arbete inom det man pluggar till känns ju dumt. I slutändan har jag ju då både utbildning och erfarenhet och det tror jag att jag tjänar på. Samt att jag nu fått anställning på den skolan jag vill arbeta på, jag trivs med eleverna och mina kollegor samt att det är grymt nära hem och till mina barns skola ifall något skulle hända. Svårt att få det bättre kan jag tycka. Skulle vara lönen då, den är inte så väldans bäst men det vet man ju aldrig om det kanske går att göra något åt sedan när jag pluggat klar. Att få arbeta som bildlärare är så kul så kul! Varför utbildade jag mig inte till just bara det?!? Men jag älskar ju att arbeta med de yngre eleverna också så det är inte det. Men att få arbeta med det jag drömt om sedan jag var liten är som att leva i en dröm. Är så glad att jag fick den möjligheten just nu. Hoppas att jag kan fortsätta med det och öka på anställningsgrad med att gå in i de yngre årskurserna. En termin av massa slit har jag att se fram emot antar jag, men det kommer att vara värt det! Det är jag helt säker på, det gäller bara att orka hålla ut fram till januari då är det bara jobb och inget eget plugg... ja det vill säga om jag inte hittar en passande bildlärarutbildning då ....

Kommentera här: