Tankarna far

Jag som var så säker på vad jag ville nu vet jag inte alls vad jag vill. Fast jag vet ju inte vad mitt nuvarande jobb har att erbjuda fullt ut än så ska försöka släppa det fram till måndag. Det vore så kul att få ha en helt egen klass och i en byskola. Det är verkligen en dröm! Men samtidigt blir det att jag då måste pendla och det försvårar mycket med lämning, hämtning och rasande av Svesson.


Stannar jag kvar får jogga troligen fortsätter med att undervisa i bild och har gångavstånd hem vilket löser mycket. Samt att jag vet att jag kommer ha ledigt fina och hjälpsamma kollegor oavsett vilket arbetslag jag kommer tillhöra.

På byskola är det 15 personal så det finns bara ett arbetslag och där jobbar man väldigt tätt ihop vilket gör att det blir en bra stämning och man lär känna alla på skolan bra.

Åh vad jag har svårt att bestämma mig! Båda ställena har så mycket bra saker! Åh att få jobba nästan i skogen är ju fantastiskt!

Varför föddes jag till en velpotta????? Alltid samma sak när jag ska bestämma något stort och viktigt. Det enda jag aldrig velat över är mina barn och att köpa huset med Johan och säga Ja när han friade. De sakerna var så självklara att jag inte ens behövde fundera.
Jag tror att det är min positiva inställning till det mesta som gör beslut så svåra, jag ser liksom bara fördelarna och inte nackdelarna.


Kommentera här: