Fy fan va nice att det är fredag

Att en vecka kan kännas så lång och så kort på en och samma gång, ja jag kan inte fatta hur det går till. Rena rama fysiken mixad men kemi med anvisningar på grekiska.
 
En lektion sen har den här arbetsveckan nåt sitt slut. Fast det är ju så kul så lektionerna går så fort och speciellt nu när det börjar bli en massa färdiga bilder. De får jobba och jobba och jobba tills de är nästan spyfärdiga på mig men jag måste säga att deras resultat är riktigt riktigt riktigt bra när de väl är klara. 
 
Igår vart det en riktigt lång promenad med Svesson, vi leta spår på vägen. Tycker det är så kul att gå och spana efter spår i snön, att kolla vilka djur som gått på "vår" promenadrunda innan oss. Igår vart det typ fem älgar, tio råddjur och ett och annat vildsvin. Är absolut inte någon expert inom spårning men jag tycker det är spännande och kul att kika runt. Kanske man får se dem irl någongång. 
 
Önskar så att helgen kommer med fint kallt väder så att vi kan vara ute. Så många måsten som jag helst vill glömma och bara skita i. Min jäkla analys som ska in på onsdag när dessutom min kära J fyller år. Och på tisdagen är det arbetsintervju som står på schemat. Spännande och läskigt på en och samma gång. Inget som säger att de vill erbjuda mig ett jobb men jag tycker att det är kul att få komma på intervju. Det är ju inte direkt så att jag sökt massa jobb och jag sitter inte helt i skiten. Jag har ju mitt jobb som jag har nu men jag vet inte vad min nuvarande arbetsgivare kan erbjuda mig för tjänt nästa termin/år. Jag måste liksom hålla dörrarna öppna för jag överlever inte på en 30% tjänst och inte tänker jag vara beroende av att hoppa in och jobba extra för att komma upp i fler timmar. Aldrig! Jag vill ha en fasttjänst med mina fasta timmar sen är det bra med det. Jag är inte omöjlig utan rätt flexibel men jag vill liksom inte vara beroende av att jobba extar och inte veta när jag kommer få jobba och hur mycket jag kommer få jobba. Nä ett sånt liv har jag levt alldelses för länge. Jag utbildade mig till lärare för att få ett fastjobb där jag får arbeta med kids samt att jag får vara ledig med mina egna hela sommaren vilket för vår familj är guld. 
 
Jag älskar vintern med den friska luften och snön samt allt som har med julen att göra. Men sommaren att få vara tillsammans med kidsen utan en massa måsten och få ta dagen som den kommer det är det bästa som finns. Det är livet! Att få ha mycket tid tillsammans med sina barn. De växer upp så fort snart har de flyttat hemifrån hela bunten. Fröken T och hennes polare har redan börjar planera att de ska plugga på annan ot sen så de ska bo tillsammans. Jag tyckte att de kunde skippa Stockholm och sikta in sig på en mer studentvänlig stad typ Gävle, Uppsala, Luleå eller nåt sånt. Men jag vet inte om jag fick något vidare medhåll från ungdomarna.
 
Jag pluggade ett år på annat ort och det var helt klart en riktigt bra upplevelse. Man fick både växa och ta ansvar samt att det vart nyttigt att få börja om med allt som har med kompisar och sånt. Har fortfarande kontat med några av dem jag lärde känna där, vi bor lite överallt i Sverige och det är också kul att känna folk som bor på olika platser. 
 

Kommentera här: