En lättnad

Har haft rätt stor ångest över de här omdömena. Har frågat mig miljoner gånger om jag dömt rättvist, är jag för hård, tänker jag fel, hur ska eleverna ta det här osv.


Nu har jag haft samtliga klasser och vissa elever har varit typ galna det ska vi inte sticka under stolen med, men det har sina fördelar att arbeta med lite äldre elever - de går nämligen att diskutera med dem och förklara varför. 

Och nu i efterhand känner jag att det bästa jag kunde göra var just att ge dem de omdömen jag gjorde för från att inte ha fått många streck gjorda har de jobbat som galningar och fått helt fantastiska bilder klara. Bilderna är hur bra som helst så enda frågan jag ställer dem är "Varför gjorde du inte det här innan?" Vet inte om någon direkt kunnat svara på det, men flera är något glada att de var tvungna att visa vad de går för för nu var de tvungna att göra sitt bästa och just det visade sig vara jäkligt bra 😊 

Nu tänker i alla fall jag ta helg och bara släppa allt för en stund. Så skål gott folk 🥂 

Kommentera här: