Dagen D

Känns som en av de största och viktigaste dagarna i mitt liv, det känns som om så mycket hänger på vad jag kommer att besluta mig för idag. Jag har tänkt och tänkt hela helgen, men det är svårt att riktigt veta hur man ska ställa sig när jag bara har ett av erbjudandena fastställda. Men det är svårt i alla fall båda jobbet erbjuder så mycket bra saker. Känns så konstigt att jag snart kommer att vara anställd på ett ställe där jag förhoppningsvis kommer att vara kvar i många år. Jag är så trött på att hoppa runt och aldrig hitta ett ställe där jag trivs. Men nu tror jag att jag kommer att hamna rätt oavsett vilket jag väljer. Stort mot litet, båda med sina för och nackdelar.

 

Har ägnat min förmiddag åt att skriva på kompletteringen av elevtexts analysen. Vet inte om det blev nå bra men det visar sig väl sen när jag skickar in den. Alltid är det svårt med orden antingen har jag på tok för få eller så svämmar det över med ord, aldrig att det är precis lagom. Just nu ligger jag nästan en sida med för mycket ord, jag vet inte hur jag ska minska ner på det då jag fick några kommentarer på kompletteringen att jag skulle utveckla, hur utvecklar man utan att lägga till ord????

 

Åh vad det känns att det närmar sig Jul. Det kliar i fingrarna att börja plocka fram julgrejerna, men jag får fint hålla mig till helgen som kommer nu. Men jag ska fasiken börja på fredag för det är skönt om det stöket är klart när det väl är dags för första advent. Det tar dessutom ett tag att få upp alla mina tomtar som på något underligt sätt blir fler och fler för varje år. Jag har ”tillåtelse” att köpa en ny tomte varje år…. Fast jag tror att både jag och J glömmer bort att jag köpt en… två… tre… fyra tomtar så vi köper en till… varje år 😉

Kommentera här: