Måndag och dan före dan

Jupp imorgon ska det vara klart... kommer det att gå? Det måste gå. Känner ingen panik är väl mest för att när jag kollade hur grunden såg ut så känns det som om jag är på rätt spår liksom.
 
Igår var vi och kollade  julshowen på ridhuset, det var riktigt underhållande kan jag tycka, skrattade så att jag grät stundtals. Sen avslutade vi dagen med att åka och äta middag på Sibylla, trodde att det skulle vara uppskattat av de små men vissa av dem vägrade att äta. Fröken V skulle minsann inte ha något, hon var inte alls hungrig. Vet inte vad det var med henne igår. Hon var allmänt pissdryg hela dagen. Hon kastade leksaksbilar (metall) i huvudet på mig och sparkade och slog mig och sa elaka saker, sen slog hon sin syster i magen. Tjatade om att hon skulle få spela tv-spel och bara skrek. Hon var helt enkelt en klockren skitunge igår. Hoppas att dagen idag kommer att vara bättre, det började inte så bra men när vi kom fram till skolan tycker jag att vi i alla fal var en bra dag på spåret så vi hoppas att det går vägen.
 
Det bästa med att jobba hemma det måste i alla fall vara att man får fika när man vill och hur mycket man vill och det kostar inte ens nästan lika mycket som att sitta på ett fik.
I helgen var mormor och morfar här och gjorde julgodis med oss. Det blev knäck, chokladkola och rocky road. Sen drack vi glögg och kollade på film efter att de små hade somnat. En riktigt trevlig lördag med mycket skratta och en aningen för hård knäck och en aningen för rinnig kola men en ack så perfekt rocky road ;)
 
 
Idag ska vi försöka att klä granen, det har vi haft som plan enda sedan i torsdags. Men idag ska vi försöka att få till det så att den hinner lysa upp vårt hus ett tag innan det är dags att plocka ner den. Den står ju liksom redo det är bara glitter, ljus och alla dekorationer som ska upp.
 

Kommentera här: