Mot sommarlov!

Tror aldrig att jag längtat som jag gör just nu på att få ta sommarlov. Har en tenta kvar.. eller ja det är ju två omtentor men på samma dag så för att få det att kännas bättre säger vi en... sen tar tant semester hela sommaren. Alla inlämningsuppgifter är inlämnade och det känns skönt då det hängt över mig ett bra tag. Idag borde ägnas åt att plugga kemi och kropp & hälsa (biologi) men det är svårt att hitta motivationen. Men jag bara måste hitta i alla fall lite så att jag har en chans att fixa det imorgon. Vill ju allra helst inte åka på en omtenta till. Kommer nog ha att göra så det räcker nästa termin, det är VFU och uppsatsskrivning som gäller hela terminen. Fröken S har äntligen fått träffa el Dr och medicinering har påbörjats. Hur det biter på henne det märker vi väl först när hon kommit upp i rätt dos. Det är inte alla som anser att man bör eller ska medicinera barn med ADHD men för oss har det efter alla år blivit som en sista utväg. En väg mot ett fungerande liv för våran älskade S. Funkar livet för henne hoppas jag att det kommer att få en positiv inverkan på hela familjen. En lite extra spännande sak är att se hur vida V kommer att sluta upp med vissa fasoner då hon har S som idol och gör allt som hon gör. Kommer en lugnare S göra att V lugnar ner sig eller är det så att V är precis som S och kanske även hon kommer att behöva uppbackning så småningom? I sommar har vi aktivt valt att inte planera in en massa saker, vi ska gå på min brors bröllop och cykla Vasan men ut över det är det inte mycket vi har som står i kalendern. Vi ska ägna sommaren åt att ta det lugnt och försöka att återhämta oss. Sen kommer troligen mycket tid gå åt till att fixa T:s nya rum och efter det blir det att fixa S:s rum och med det kommer att Lilleman ska få nytt rum även han. Plus att vi ska påbörja utbyggnaden på övervåningen så att vi får som ett sällskapsrum/Tv-rum där balkongen just nu är (en balkong vi aldrig har använt så då tänkte vi att vi gör om det så vi har två ställen att se tv på istället). Det gäller att anpassa huset efter familjen när vi inte lyckats anpassa familjen efter huset ;) Åh Svesson är inne i värsta trosten och testar oss alla, snacka om att försöka komma upp sig i rangordningen. Men se det har hon inget för Mohahaha.

Kommentera här: