vecka 2- VFU 2

Ok då var vi inne på vecka nr 2 i denna VFU-period. Idag höll jag i en svensklektion för åk 3. Det gick väl helt ok, känns som jag måste planera ner min uppgift en aning vart nästan lite svårt för dem. Men när jag satt där och fnula kom jag på att man kan ha en påbyggnadsuppgift och sen efter att ha tänkt ytterligare lite kom jag på att jag kan vända på det och köra påbyggnaden först och sen den tänka uppgiften. Tanken är att de ska få skriva en saga som ska handla om tre djur. Sen vid nästa lektion ska de få utgå från sin redan skriva saga och göra den till en serie om bokstavsdjur. De ska alltså teckna djuren genom att ha första bokstaven i namnet på djuret som utgångspunkt när de formar djuren. Ja det där var säkert inte ens möjligt att nästan förstå vad jag är ute efter, får återkomma med bilder när jag har några ;) Nu till något annat... i söndags flyttade lilla bedårande Svea hem till oss. Ja jag är nog lite kär nu! Hon är så fin och vilken lugn hund men ändå full med lek och bus :D Våra katter är ännu inte riktigt bästisar med Svea men det kanske kommer med tiden. Svea är van vid katter och lägger inte någon större vikt vid dem så de kan känna sig ganska lugna i alla fall.

Kommentera här: