Film och blivande skådespelare

Nämen då var det bestämt! Jag lägger läraryrket på hyllan och satsar på en strålande karriär som skådespelare... eller vänta nej så var det ju inte, det var ju så att jag insåg vilken tur att jag inte satsade på att bli skådis. Jag suger verkligen på att agera framför kameran, men jag försökte! Jag gjorde mitt bästa... ja typ i alla fall och det får duga. Jag lever på hoppet att jag inte var allt för dålig med tanke på att denna film ska spelas upp och diskuteras :O Varför är det så att barnen sover som små stockar varje morgon som vi ska upp tidigt och infinna oss på förskolan i ottan, men när vi har sovmorgon och är lediga ja då är de små liven upp långt innan tuppen ens funderar på att kliva upp? Jag hade verkligen en dröm om att få sova idag, men nej så blev det inte. Och inte för att jag hade kunnat sova hur länge som helt i vilket fall då T ska till skolan och även om hon fixar allt själv så tycker jag inte om att de ska behöva vara uppe själva, och visst de stora gör sig i ordning sen så går det in på sina rum och fnular men jag vill att de ska veta att jag är vaken. Snart är det sommarlov! Torsdag är sista dagen för mig och tisdag nästa vecka är det sista dagen för stora tjejerna. Det ska bli så skönt att släppa skolan och pluggandet ett tag. Bara får komma hem efter jobbet och släppa allt, inga funderingar på vad som behöver läsas till nästa föreläsning/ seminarium eller tenta. Visst hade jag uppskattat att få bara vara ledig i sommar men pengar behövs så det är bara att jobba. Får se det som så att det är till stor nytta för mig sen när jag pluggat klart om jag lyckats samla på mig så mycket erfarenhet som möjligt med att arbeta inom skolan. Snart smäller det med våran mega utmaning Swimrun och desto mer jag tänker på det desto mer funderar jag på om vi överhuvudtaget kommer att ta oss i mål?!?!? Vad är det vi gett oss in på? Hur tänkte vi? Vad tänkte vi? Varför stoppade ingen oss? Vad händer om vi inte klarar det? Vad händer OM vi klarar det?

Kommentera här: