Tillbaka till rutinerna

Så nu har vi varit hemma en natt och det känns kanske lite som att vi aldrig varit iväg, ganska skönt faktiskt att alla kan "landa" så fort. Kidsen sov som små änglar i sina sängar större delen av natten.. ja alla utom Lilleman som som vanligt kom in och gosa ner sig i min säng. Men det gör inget, inte idag. Har vart inne och spanat schemat för kommande termin, känns helt ok så här långt. Men jag vet av erfarenhet att det kan komma att ändras både en och tio gånger innan vi har det schema som faktiskt är det som gäller. Ser fram emot flera veckors VFU denna termin, ska bli så spännande att testa på det riktiga arbetslivet. Att få en chans att hinna lära känna eleverna denna gång. Planen för idag är att ta en promenad med åtminstone T som vill ta två hål i örat. Lite coolt, sån var jag med i hennes ålder desto fler hål desto coolare :) Hoppas att det finns tid att fixa hålen, hon har pratat om det ett tag men vi har inte haft tid att göra det och när vi haft tid har det inte funnit s tid på salongen. Jag kan inte fatta att hela sommarlovet redan har passerat, 10 oändligt långa veckor som aldrig tar slut har liksom svischat förbi i en rasande fart. Jag fattar inget alls, känns som det var typ i förra veckan som vi satt i kyrkan och lyssnade på barnen som sjöng Den blomstertid nu kommer. Hur kan en sommar gå så fort?? Längtar redan till nästa sommar. Sitter redan och planerar och funderar på vad vi ska hitta på den sommaren. Vart vill vi åka? Kommer vi att kunna ha två veckor semester tillsammans då? Kommer jag få sommarjobb hela sommaren igen eller kommer jag hinna träffa familjen nåt? Kommer J att börjat jobba igen och kommer han i så fall få ha semester så det funkar med kidsen? Ingen ide att gräva ner sig nu, det visar sig med tiden. Och i väntan på att det ska visa sig så drömmer jag mig bort bland olika resmål och vackra stränder :D

Kommentera här: