skolstart

Så var skolorna igång, i alla fall för stortjejerna. Jag börjar inte förens den 31 augusti, inte alls fel med lite extra sommarlov nu när sommaren äntligen är här. Jag njuter varje dag av att få lapa sol och vara med barnen. Igår tog T två hål till i ena örat. Vi köpte hem från www.fyndiq.se ett kit där man kan göra det själv på det mycket enkelt och smidigt sätt. Tanken var att det var jag som skulle "skjuta" igenom örhänget men jag vart så harig att J fick göra det medan jag satt och höll T i handen. Men nu vet vi att det funkar fint och att det inte alls var svårt. J är fortsatt sjukskriven i en månad till. Vilket han troligen behöver, men något som våran ekonomi inte tillåter. Det är helt sjukt hur mycket vi förlorar på att han mår dåligt, och nej det gör inte att han mår bättra. Men hur fan kan det finnas ett tak på fk som gör att vi missar runt 10.000kr i månaden?? Det är jävligt mycket pengar, speciellt eftersom det är hans lön vi lever på. Mina studiepengar är inte mycket att hänga i julgranen. Nu har vi tur att jag jobbat som timmis hela sommaren vilket gör att man får ut lönen en månad i efterskott så det jämnar ut sig i alla fall denna månad, men nästa då? :( Nåja det löser sig på något vis, jag ska inte klaga för det finns de som har det så galet mycket värre än oss. Det löser sig, det gör det alltid! Min löpning går det segt med, inte det att jag inte springer men det är tungt just nu. Det går inte fort alls och benen känns som bly. Men jag har varje dag jag jobbat klivit upp kl 04.15 och gett mig ut och sprungit så jag har inte legat på latsidan bara för att det är sommar. Känner mig stolt över att jag inte lagt löpningen på hyllan denna sommar, tror att det har varit mycket min räddning. När det är mycket i livet så är det skönt at ha något som blir som ett andningshål där du kan hitta tid till dig själv och möjlighet att i lugn och ro kunna fundera ut lösningar på problem. Trodde att jag skulle fått min dom om ögonen denna sommar, men jag har inte fått komma till dr ännu. Gud vad jag hoppas att jag ska kunna få köra bil. Jag tror inte att jag kommer de, men jag kan inte låta bli att drömma och hoppas att ett mirakel ska ha skett och att jag ska få köra igen. Just nu mer än någonsin känner jag att jag vill kunna köra bil igen. Är så stolt över J som i lördags tog sig igenom CykelVasan. Så jäkla grymt gjort! 94km på cykel. Apropå cykel så ska jag och J ut på cykeläventyr den 28-30 augusti. Tanken var att vi skulle ta oss ner till Västervik på cykel, men då hade vi behövt mer än en knapp helg på oss. Vi har fått dra ner distansen avsevärt men det gör inget. Tanken med helgen är att vi ska komma iväg bara vi och göra något som innebär motion, friskluft och bara vara. Så det blir inte en massa flängande med folk utan det ska bara vara vi. Längtar så jag blir galen. Känner det att just nu är jag i behov av lugn och ro, inte en massa stress och folk över allt. Jag drömmer om en liten timmerstuga i skogen dit man kan ta sin flykt. Just nu skulle jag kunna sälja husvagnen på stört och köpa en ministuga i skogen. Det vore guld värt!

Kommentera här: