Sportlov! Som jag behöver dig

Så var ungarnas sportlov förbi och mitt börjar. Lite fel känns det att de ska gå till skolan och jag vara ledig. Som tur var har de världens bästa storasystrar så de fick vara lediga torsdag-fredag så de i alla fall fick lite ledigt innan skolan börjar igen.
Själv kommer jag inte direkt vara ledig den här veckan. Har lite planering och lite duttande i bedömningen som ska göras sen ska jag även hinna åka och fixa inför Lillemans födelsedag och även hinna med att ta Lilleman till tandläkaren samt hälsa på gamla jobbet. 
Saknar mina gamla kollegor även om jag har underbara kollegor nu också. 
Ångrar dock inte en sekund att jag sa upp mig och bytte. Det var det bästa jag gjort. 

Löss löss löss, vi behandlar, vi kammar, vi tröttar, vi behandlar, vi kammar och vi tröttar men vi verkar inte bli av med skiten. Lilleman är nu inna på tredja omgången behandling. Vidriga små kryp! Väck väck väck! Ni är inte välkomna här!

Vårkänslor de kommer så fort solen skiner. Nu vill jag ha vår, sol, sommar, värme. Är trött på kyla och vinter. Kunna sitta ute på altanen och njuta av solen. Inte behöva mössa och överdragsbyxor. Ge mig värme nyss!

Firade in sportlovet med denna fina, tyvärr var smaken inte i klass med flaskan så innehållet åkte i slasken. Men den va ju fin att titta på i 😉


Kommentera här: