Längtan

Nu spelar det inte längre någon roll hur roligt jobb jag har energin är tvärslut och varje dag är som att försöka köra bil utan minste bränsle.
Det enda som finns i huvudet är att jag vill vara ledig, vill sova. Helgerna drömmer jag om att få sova, men det går inte. Spelar ingen roll hur trött jag är det går inte att sova. Får inte ihop mer än några få timmar per natt.

Längtar efter sol, värme och lata dagar. Ligga i solen och läsa en bra bok. Äta glass i stora lass. Frukost, lunch och middag ute. Bada på i pool och sjö. Vakna på morgonen av att fåglar sjunger och solen värmer ansiktet. 
Jag längtar efter tid med familjen och med vänner. 
Jag längtar efter doften av nyklippt gräs och gröna fötter. 
Jag längtar efter sena kvällar på altan. Spela sällskapsspel och dricka rosé.
Ost och kex och massa skratt. 
Bruna ben och sommarklänningar. 
Bikinibränna och solhatt.


Kommentera här: