Sista kursen har satt igång!

Igår skickade vi in de sista skrivuppgifterna och idag har SA2 satt igång, vi har redan nu gjort en pilotundersökning för att se om våra planerade frågor till enkäten kan tänkas funka. VI har även redan nu hittat en del referenser till metoden vi valt att arbeta efter. Inget som säger att vi ens är nära att göra rätt men va fasiken vi har börjar i alla fall. Sen har vi ju en sån där härlig sjukstuga här hemma, världs sämst timing men det är inte så mycket man kan styra över. Bara att bita i det sura äpplet och hoppas att de små snart är friska och att vi av större modell klarar oss. Oavsett hur det ser ut imorgon så måste jag ta mig till jobbet och hämta dator och material som jag kan bedöma inför de kommande betygen som ska delas ut hej vilt känns det som. Har lite lätt ångest över den här biten, har ju aldrig delat ut betyg förut, det är skillnad på att formulera olika omdömen och att sätta ett betyg på en elev. Läskigt som fan är det! Och inte någon direkt hjälp har man heller, alla har så fullt upp med sitt och har inte tid så att det ens räcker till vad de ska göra med sina elever så hur ska de kunna trolla fram tid att hjälpa mig? Ja paniken växer och tiden minskar och på det är kidsen sjuka.... Har inte sovit på två nätter så tröttheten hänger över mig som ett extremt tungt täcke som inte vill något annat än svepa in mig i en törnrosasömn i si så där 100 år. Att stressen varit större än vanligt under en längre period börjar också göra sig påmint, jag tappar ord och humöret om vartannat. Ena sekunden känner jag att jag har kontroll på situationen sen i nästa brakar allt och jag vill bara gråta. Hur i helvete tänkte jag när jag efter att fått en stroke bestämde mig för att börja plugga. En hel hög med kids, hund, plugga och dessutom jobba 30%. Nä att tänka det är inte min starka sida det kan vi ju vara överens om i alla fall. Men i nästa liv kanske jag lyckas bättre... man kan ju alltid hoppas....

Kommentera här: