Bamse och hans vänner

Så är det dags för tillfälle 3 i min del av att vara Bamseledare. Det är kul, väldigt kul. Men även lite skrämmande. Det känns dock bättre för varje tillfälle, det känns som om jag får lite mer koll på läget och lyckas lite bättre med planeringen. Idag ska jag försöka mig på att få barnen att hålla fast vid en ballong under hela passet... ja det kan bli spännande ;) Det krävs lite planering och en massa fantasi för att få till lektioner som ska vara olika men ändå inte för olika då barnen ska ha en chans att lära sig övningarna och känna att de klarar av dem och blir bättre. Känner att det här ger mig en liten inblick i hur det är att ha en större grupp med barn att ansvara för på egenhand. Kommer jag säkert att ha nytta av i framtiden inom mitt kommande yrke :) Min egen träning, hur går det med den då? Jodå nu har jag gått med och kört en vecka med #15medpaolo och det är riktigt nice att få in en annan form än löpning i min träning. Löpningen känns seg just nu men det beror nog mest på att jag är så galet trött hela tiden, så jag tror det ger med sig snart. Har börjat boosta B-vitamin för att se om det hjälper mot min trötthet och oförmåga att komma till skott, eller oförmåga är att ta i men jag är extremt segstartat. Vissa dagar tar det 4-5 timmar innan jag ens kunnat få mig själv att kliva upp från köksstolen. Känns inte som mig, inte alls. Men jag hoppas och tror på B-vitaminens magiska kraft ;) Har fått veta vilken skola jag ska göra min kommande VFU på. Så härligt, det är på gångavstånd :D Förra gången var det tåg som gällde, denna gång tar det max 10 min att gå eller typ 3 på cykel. Love it! Fast visst hade det varit galet kul att få komma till den klassen jag hade förra gången, det var en F-klass så de skulle gå i 2:an nu. Fatta kul att få träffa dem igen och se hur mycket de har utvecklats och vuxit. Fast det är klart fatta trist om de inte kom ihåg mig :P

Kommentera här: