Bamse och hans vänner- sista gången

Idag är det denna termins sista gång som vi dansar loss och gympar oss svettiga till alla sköna Bamse-låtar. Sorgligt men har jag tur kanske jag får köra på nästa termin med. Nästa vecka går jag på 5 veckors VFU. Gaaaaa! Så läskigt, men ändå så kul!! Och vad har hänt sen sist? Jo det där med att vi skulle vänta ett par år med att skaffa hund, det var tydligen I år inte OM några år! Vi har gått och blivit med hund. En fin tik, blandning mellan rottweiler och labrador. Kommer nog att bli en skaplig bit detta när hon blir stor. Vi har dock inte fått hem henne än, det är några veckor kvar innan hon är leveransklar. Vi håller på att längta oss blå här hemma. Annars då, jo jag har fått en del av min dom avklarad. De dömer mig i två olika fall. I det ena mitt psykiska mående så anses jag fått en 5% invalidisering , sen kommer jag om någon vecka få svar hur det dömt mitt synbortfall. Inte för att något av detta egentligen säger mig något, men det är skönt att det känns som om det är på väg mot ett avslut så att vi kan släppa detta sen. Och Skodan äro SÅLD! Gu så galet skönt! Äntigen! Nu har vi bara en bil och det räcker ju gott och väl när det ändå bara är en av oss som får köra. S utredning är snart klar. Vi inväntar bara det sista läkarutlåtandet. Allt tyder på rekommenderad medicinering, vilket jag innan inte ens funderat på att ifrågasätta. Men nu när det är så nära är det som om jag blir rädd, tänk om hon blir en helt annan människa, en människa jag inte känner, en människa som inte är hon???

Kommentera här: