Vörtbröd i lergryta

Igår testade jag att baka bröd i lergryta. Det gick skapligt men tycker brödet vart väldigt kompakt. Måste testa igen och se om jag kan få brödet mer luftigt. Smaken var dock ypperlig, både jag och fröken V kände oss mycket nöjda.


Förutom en god start på dagen har den här morgonen gått mest i ett kaosliknande tecken. J skulle ha med sig en praoelev på jobbet men då Jag blev sen fanns det ingen elev att plocka upp och inte hade vi något nr att ringa till stackarn som säker hade gått hem efter att stått i kylan och väntat. Känns som mitt fel fast jag vet att det inte är det då jag gjorde vad jag kunde för att få iväg J då snabbt som möjligt samt försöka få tag i någon som kunde kontakta eleven.

Nu har vintern kommit för att stanna! Hur jag vet det? Jo J köpte rullskidor igår så nu kommer snön ligga kvar. Så måste det bli för när J köpte snöslunga försvann all snö och vi har typ aldrig behövt använda den 😂

Nåväl åter till kaoset. Fröken V vägrade ha tjocka överdragisar och vägrade höga vinterkängor = en mycket upprörd och blöt tjej som kommer fram till skolan.
Ja vad säger man? Någon gång kanske hon vill lyssna på sin mor.... Hoppet är det sista som lämnar människan.

Våningssängen verkar i alla fall vara en bra köp och en fungerande lösning. Varför har vi inte gjort så från början? Blev så mycket mer plats i rummet och nu kan det faktiskt gå att organisera deras rum. Skulle egentligen ha skrivit på min Analys men tror jag lägger en stund på dagen till att försöka börja röja deras rum.

Men innan jag får göra nåt annat är det att snöra på sig de dubbade joggingskorna och klä sig varmt för Svesson och jag ska ut på en power walk. Tänkte testa att gå med stavarna... Kan bli en upplevelse tillsammans med huliganen 😉

Kommentera här: