Jomen visst serru

Den där kompletteringen på senaste lektionsplaneringen var inte så hemsk som jag trodde. Texten i sig var bra det enda felet var att den var ca 2000 tecken för lång, så det var bara att sätta sig och skala, skala, skala och skala. Men nu är den inlämnad och förhoppningsvis blir den OK:ad nu. 
 
Kvar har jag den otroligt charmerande Didaktiska analysen samt att jag misstänker att jag åker på komplettering på Analysen av elevtexter. Men men det tar vi när det kommer. En sak i taget, och idag blir det att fokusera på SA2. Skickade iväg lite enkäter igår och hoppas på svar från någon i alla fall. Idag skickar jag iväg till kidsens skola, pratde med Lillemans lärare igår och frågade om de kunde tänka sig att svara på enkäten och det var inga problem. 
 
Fröken V var inte att leka med här på morgonen, troligen pga av en inte så bra natt. Men jag tycker inte att det är OK att man flippar och är elak utan anledning. Vi får väl se vad V säger idag när jag hämtar dem från fritids, då har hon haft hela dagen på sig att fundera. Jag försökte att prata med henne när vi gick till skolan men nehäje det ville hon inte. 
 
Igår var vi ute och knata i 3 timmar jag och Svesson, idag vart det bara en timmes promenad här på morgonen. PÅ torsdag hoppas jag att vi kan komma ut på en riktig långpromenad igen, det är så skönt att bara var ute och knata och släppa om inte allt så i alla fall mycket. 
 
Önskar att vädret håller i sig till helgen och att det kan finnas tid för oss att komma iväg och vara lite i skogen. Grilla lite och bara vara ute en hel dag. Det är ju så underbart härligt.... ja det tycker i alla fall jag och fläckvis tycker större delen av la familia det också. 

Kommentera här: