Så va de fredag igen och där satt jag och rita

Så var det bara två bildlektioner kvar den här terminen, känns sorgligt men samtidigt jäkligt skönt med lite "ledighet", och kanske känns det just ok för att jag kommer tillbaka nästa termin och fortsätter där jag slutade den här terminen ;) 
 
Även denna morgon gick i kaosenst tecken så inte fick jag med mig alla mappar idag heller. J får hjälpa mig att köra hit dem imorgon eller något, så att de finns här till nästa vecka. 
 
Lite kul är det att man börjar se att det jag tjatar om börjar ge resultat, de börjar liksom se själva vad de ska göra och vad de ska tänka på för att förbättra sina bilder. Det är lite som en fet belöning på arbetet man lägger ner och allt tjat. 
 
Men nu är det helg och jag tror verkligen att jag ska ta helg den här helgen inte en massa måsten. Ja om man inte räknar att baka pepparkakor och göra pepparkakshus som måsten då för då är min helg full med måsten ;) 
 
Jag längtar tills att skolan (min utbildning) är slut så att jag "bara" behöver jobba för kanske att min egen kreativa ådra kommer fram igen. Just nu finns det liksom inte energi till att vara kreativ. Det är att rita en skiss för att visa hur och vad man ska göra/tänka på för att plocka fram något speciellt i en bild. Mer än så är det inte just nu, jag som alltid brukar ha en massa projekt på gång. Men inte ens något litet ligger och väntar på att få bli klart. Jag saknar lite att ha ett behov av att skapa. 
 
Åh idag blir det den exotiska maträtten Tacos! Yes vi äter den i perioder, ibland varje veck ibland inte alls. Men jag tycker om den, det finns liksom något som alla gillar att välja på. Antingen gör man en med kött eller med endast grönsaker det är bara att välja fritt. Samtidigt som det är en maträtt som tar lite tid att äta men går jäklans fort att förbereda och det om något uppskattas i alla fall hos oss. Plus att alla kidsen kan hjälpa till att fixa. 

Kommentera här: