Nu är det liksom på riktigt....

Nu är papper påskrivna och klara, nu är det liksom allvar. Från 1 januari så är det 100% lärare som står på mitt schema. Helt galet, känns som om det är första gången jag söker jobb och att det är mitt första jobb… och då har jag ett antal olika jobb och yrken bakom mig. Vet inte varför det känns så extra spännande. Kanske det är för att det verkligen är ett jobb jag vill ha. Kanske är det för att det är något jag verkligen älskar att göra. Kanske är det för att det är det första jobbet jag inte vill sluta på fast jag jobbat där i mer än ett år. Kanske är det för att jobbet är helt fantastiskt även när man har en jäkligt dålig dag.

 

Igår extraknäckte jag i årskurs 1 och idag var jag i f-klassen. Så himla kul att få jobba lite med de små även den här terminen. Jag har ju annars bara lektioner med 7: or, 8: or och 9: or den här terminen så det var nästan lite ovant att ha lektioner med de små. Men så jag saknar att vara med dessa små fantastiska människorna, de är ju så underbara!

 

Vet inte vad som händer men när jag mailade vår handledare i SA2 så får jag ett autosvar tillbaka där det står att personen inte längre arbetar på Universitetet?!?! Lite ställd blir man ju, vart har han tagit vägen och varför har ingen sagt något och varför får vi inte någon ny tilldelad????? Har även mailat den som är kursansvarig men inte fått något svar änne. Skumt…

Kommentera här: