Dags att sälja...

... förra terminens böcker så att jag kan köpa denna termins litteratur. Ibland säger det bara swish så är böckerna sålda, andra gånger tar det en termin till att få iväg dem. Men nu känner jag att det är dags att slänga ut dem på blocket och hoppas att de kommer till nytta för någon annan lärarstudent :) Löpningen i morse var svettig som få, jäklar vad det är tungt att springa i denna sommarvärme, men nej jag gnäller inte för det är lika underbart som det är hemskt ;) T drog på sig hörlurar och boxningshandskar och drog ner i källaren. Hon tackade nej till löprunda ikväll, men jag tror jag ska ge mig ut på en promenad eller om jag kör runda nr 2 senare ikväll. Jag måste komma hemifrån, jag vill inte gnälla men det är fruktansvärt tufft hemma just nu. Jag måste få fly fältet och rensa tankarna och det gör jag bäst iklädd löparskorna. Men allt beror på hur mycket jag orkar, det tar att inte kunna komma till ro på kvällarna och sen få sitta upp med de små på natten plus kliva upp kl 6 för att de stora ska komma iväg på morgonen. Kanske hade jag kunnat sova lite till men S vill upp då och E och Lilleman kom ner strax efter så. Klart att de stora kan klara sig själv på morgonen men jag känner att är jag ändå hemma finns det väl ingen anledning till att de ska behöva vara vakna själva på morgonen? Så jag ska inte klaga på att jag får gå upp tidigt på morgonen, det är faktiskt jag som väljer att göra det.

Kommentera här: