Some People Dring Coffee

I drink Julmust. Ja det kanske möjligen troligen men man vet aldrig inte är det bästa sättet att starta dagen på, fast vadå varför skulle det inte vara ett bra sätt att starta dagen på, det är ju gott :) 
 
Igår slog jag en praktvurpa på vägen till jobbet. Cykeln liksom bara försvann under mig när jag skulle över vägen, jäkla tur det inte kom någon bil just då- hade liksom känt aningen pinsamt. Det kändes värre än vad det visade sig vara. Har fått ett snyggt blåmärka och är lite öm både häran och däran men inga stira skador och inte så att jag är i konstanst plåga så vem är jag att klaga. Tacksam att huvudet klarade sig speciellt med tanke på att jag var så makalöst oduktig och cyklade utan hjälm.
 
Idag stod det pyssel på schemat. Kidsen (och jag så klart) gjorde farsdagskort till J här på morgonen. Tror aldrig jag både fixat korten och presenten redan dagen innan. Presenten var klar för typ en två veckor sedan så där var jag verkligen i fas med planeringen. Nu är även korten klara då vi slipper panikgöra dem imorgon. Vi har smugglat in allt på T´s rum så J inte ska hitta det. 
 
Resten av dagen är det ridning och eventuellt kör vi en repa till ishallen och leker Bambi på hal is ett tag. Det tycker jag vore kul, jag är verkligen inte alls duktig på att åka skridskor. Jag är nybörjare varje år men lika kul för det tycker jag att det är. Jag älskar att bara åka runt där på vingliga ben. Skulle vilja bli så pass duktig så att man kan ta sig ut och åka på sjöar. Ja menar lite picknick och en hel dag på isen vad kan va bätter??? Att vara ute och göra saker med familjen är underbart. Även om de stora töserna inte är alltför glada varje gång så hakar de på ibland och de gångerna är guld värda. 
 
Igår mådde jag som en hästskit och trodde att det skulle blivit värre idag, jag trodde liksom att nu är det min tur att bli sjuk nu när alla andra börjar krya på sig. Men nä jag tycker inte att det blivit något värre under natten så vem vet jag kanske klarar mig? Har lite ont i halsen när jag nyser och sväljer men det är liksom inget fara, behöver inte ens ta tablett för det så då räknas det inte. 
 
Snart dags att plocka fram frukost så vi hinner mätta magarna innan det är dags att inta stallet, idag har vi som plan att alla ska följa med och kika på hästarna. Spännande. 
 
 
Fasiken jag längtar efter julen nu. Jag vill äta pepparkakor och lussebullar och julpynta hela huset. Jag vill ha snö och åka skidor och ramla i kurvorna. Jag vill ha pulkarace och få snö innaför skorna. Jag vill fricka varm choklad och äta limpmacka med ost och prickikorv. 
 
 
 
 

Kommentera här: