Sommarlov!

Idag är första riktiga dagen på sommarlovet, nu har alla barn sommarlov. Hur börjar jag dagen jo genom att lämna in ett skolarbete. Men nu nu är det ledigt fram till omtentan i augusti... ja så vida jag inte åker på komplettering då men det ska vi la hoppas att jag slipper. Som sagt åkte på ännu en omtenta på biologin, men kemin klarar jag och det känns stort! Max 30 poäng och godkänt gränsen gick vid 15.... jag fick 23.5. Ja för mig är det stort som fan! Så stort att omtentan i biologi inte ens känns lite jobbig :)) Insåg tidigare i morse att det bara är en månad kvar tills bror gifter sig. Kan inte fatta att tiden går så fort. Bara igår kan jag lova att det var typ minst tre månader tills han ska gifta sig ;) Idag ska vi försöka att fylla i alla hål i backen som barn och hund har bidragit till så att vi kan ställa upp poolen. Klippa gräset och bära plåttak ska vi också göra. Men hjälps vi åt så borde vi hinna slappa stora delar av dagen ändå. Vi är såna som inte alls brukar hålla efter typ gräset utan man pallrar sig ut på en vända när gräset är typ i knähöjd, men den här sommaren känner jag att jag i alla fall ska försöka att få det klippt minst en gång i veckan. Ja jag vet att det troligen skulle behövas klippas två gånger i veckan... men vadå det tar ju flera timmar varje gång, en nackdel att ha en rätt stor tomt och dessutom ha en massa träd och grejer som försvårar klippningen. Hur medicinen funkar på S? Jo jag tycker att den funkar rätt bra och då är vi inte uppe i rätt dos än så jag lever på hoppet att det kommer att funka super när vi kommit dit. Man kan säga som så att det märks när den går ur kroppen på kvällen när hennes "vanliga" jag kommer fram, den där hyper speedade hysteriska ungen helt plötsligt står i dörröppningen. Tror att vi uppskattar att bara ha vanliga tonårsfajter nu, istället för att behöva kriga för överlevnad flera gånger om dagen...

Kommentera här: