Tentaplugg och basilusker

Nä jag ger upp, har aldrig varit och kommer aldrig att bli en sådan som kan plugga inför en tenta/prov. Jag suger fett på att komma till skott med att sätta mig och plugga. Och som om min bristande självdisciplin inte ’r tillräckligt så har jag gått och blivit dunder förkyld mitt i allt. Jag har inte tid eller ork att vara sjuk, inte nu! Fast ska vi se det från den ljusa sidan är det bra att jag blir dålig nu så jag hinner bli frisk till nästa vecka då jag ska in och operera mina bråck på magen. Det är en sak som jag inte vill skjuta upp utan den vill jag bara ha gjord så jag kan fortsätta med livet efter det. Kommer att missa ett tillfälle där det är obligatorisk närvaro, det är mindre kul men men inte så vansinnigt mycket att göra åt saken. Mailade och frågade hur jag skulle göra och fick som svar att det var lugnt jag fick gå på nästa tillfälle (nästa termin) istället. Har nog smällt syn-domen lite mera nu. Har ju ändå inte fått köra på över 2 år så det är väl lugnt. Har ju klarat mig hit tills så varför skulle jag inte fixa det i framtiden? Klart att det är knöligare att behöva be om skjuts om jag ska någon vart och det är inte lika smidigt att åka tåg med alla kids som det är att bara stuva in dem i bilen och dra. Men nu har ödet bestämt att jag inte ska köra bil nå mera så då är det väl bara att göra det bästa av situationen. Stackars J han får köra både kids och tantan :P

Kommentera här: