Dags att ta mig i kragen!

Jag kan inte gnälla vidare så här, känner inte igen mig själv längre. Jag har alltid varit en väldigt positiv person och det vill jag vara igen. Jag ska hitta dit igen för även om det finns mycket som inte är som jag önskar att det var så finns det så mycket som är precis som jag vill. Jag har fem helt unika och underbara barn, jag är gift med min stora kärlek sen 6 år tillbaka och jag är lika nykär i honom än- ni vet så där som man fortfarande har svårt att tro att personen man är kär i kan ha några som helst brister, men det är väl så att först ser man inte de små "bristerna" sen lär man sig att älska dem för de är en del av denna underbara människa som jag får dela varje dag med. Jag har ett hus med en trädgård där mina barn får röja och leka och skratta tills de inte kan stå upp. Jag har en solstol som jag kan vila i medan jag lyssnar till det vackraste av ljud, mina barns skratt. J och jag har både drömmar, alla delar vi inte men många delar vi och det är underbart. Vi strävar mot samma mål och lever efter filosofin att så länge vi har varandra och är lyckliga i vårat förhållande är alla materiella saker bara petitesser. VI älskar att shoppa men det finns inget som vi Måste ha så blir det inget köpande så gråter ingen av oss. J och jag har hittat löpningen som gemensamt intresse, det hade jag aldrig trott om varken mig eller honom att ta det till den "nivå" som vi faktiskt gjort. Inte trodde jag att jag skulle klara av att springa 21km och efter det vara besviken på att det inte var jobbigare än så ;) Nu satsar jag mot ett maraton! Och att bara kunna tro att jag ska nå dit det är tack vare att jag har J som stöttar och tror på mig i alla lägen. Jag går min drömutbildning mot ett mål att får arbeta med barn. Jag har faktiskt klarat mina Hp så här långt, det trodde jag inte heller. Visst vi snackar inte MVG och VG här men det spelar ingen roll jag är Godkänd och det är det som räknas för mig. Jag har inga ambitioner att sitta uppe hela nätterna och plugga som en galning för att vara bäst i klassen. Jag är en glidare som tycker att det räcker om jag håller mig på rätt sida av Godkänt sträcket ;) Jag har en otroligt fin och stark mamma som alltid finns där för mig. Min mamma är inte bara min mamma hon är den jag kan prata med allt om, hon är min bästavän. Jag har en styvpappa som jag önskar alla kunde ha. Han finns alltid där, tvekar aldrig. Jag har tre katter och en kanin och hoppas att vi snart har hittat den där hunden som det säger klick med. Jag har alltid drömt om en stor familj och en massa djur och just där just nu är det inte bara min dröm utan mitt liv på riktigt. Det bästa med allt är att det inte bara är min dröm utan även J's. Så nu ska jag verkligen försöka att se det fina i mitt liv och sluta vara bitter och gnälla över hur trött jag är och hur lite tålamod jag har för inte blir det något bättre för att jag ältar det och gnäller!

Kommentera här: