Hur många pannkakor får då plats på taket?

Idag började matematik kursen, eller det va vad det står på schemat att det ska vara, men jag är tveksam då jag aldrig haft för problem med att förstå mig på matte... men efter idag låter matematik för mig som exemplet man kan läsa på typ fejjan : "Om jag har 10 iskuber och du har 11 äpplen, hur många pannkakor får då plats på taket? Svar; Lila eftersom rymdvarelser inte har hatt på sig." Jag fattar typ inget av vad hon pratade om, allt kändes totalt nytt, ungefär som när man hör ett nytt språk för första gången. Jag har kommit på ett nytt projekt som jag vill testa, vet inte om det går men jag ska försöka. Håller det lite hemligt ett tag till, tills jag klurat ut om det är rimligt eller om det inte alls kommer att gå. Åh , jösses vad det känns att jag ligger efter med sömn, så trött som jag varit idag var länge sedan jag var. Jag är så trött att jag mår illa. Men är man ensam hemma med de små är det bara att hålla sig vaken och se till att få dem i säng i en något sålunda rimlig tid. Jag bara hoppas att jag håller mig vaken tills de har somnat.

Kommentera här: