#208

Tiden var sämre än förra året, men jag är ändå nöjdare i år. Konstigt men så är det. Mina förutsättningar har varit andar i år. Jag vet att jag gav allt. Orkade knappt ta mig i mål, benen var som bly. Det var så där att det inte ens gick att spurta sista metrarna, det gick bara inte att springa fortare.
 
VFU:n har nu vart igång ett tag. Hade min första lektion idag. Hur det gick? Jo, jag tycker att det gick rätt bra faktiskt. Det  var inte perfekt men det funkade. Barnen var nöjda, det var inte speciellt stymligt och jag höll mig till saken ;)
När dagen led mot sitt slut vara alla barns så glada och kramig att jag nästan vågar tror att det tyckte att dagen varit riktigt bra.
Jag vet iallafall att jag älskar det!! Det här är mitt drömyrke! Jag har känt viss tvivel, tror mycket grundar sig i rädsla. Men nu vet jag att det här är vad jag vill göra. Jag bara längtar tills jag får min alldeles egna klass!
 
Snart är det sommarlov, kan inte fatta att det redan gått en hel termin. Känns som det var typ igår jag fick besked om att jag kom in på utbildningen.
Sommarjobbet står och knackar på dörren. Blir att knäcka extar inom hemtjänsten denna sommar. Får se hur det känns, trivs jag så kan jag tänka mig att jobba nästa sommar och kanske hoppa in under terminen. Förutsatt att det inte är dödligt mycket att göra i skolan så klart.
 
På fredag kör vi ut husvagen. Så det blir premiär sovning där fredag till lördag... hela familjen längtar! Husvagn= sommar på riktigt ;)
 
Har fått en beställning på ett armband också. Det är så galet roligt när gamla kunder återkommer och gör fler beställningar.
Ska börja med det idag och hoppas hinna få iväg det imorgon så det hinner fram till morsdag.
Detta armband ska göras i rostfrittstål, vilket gör att det håller bättre. Har inte jobbat allt för mycket i det materialet så det blir lite av en utmaing.
 
Väntar och väntar på att få komma till El Doctoro och få min dom om ögonen och körkortet. Tyvärr är mina förhoppningar på att jag kommer få köra igen mycket små, då jag inte känner att synen förbättrats allt. Missar fortfarande massor och har svårt ett se foölk i ögonen då jag bara ser halva ansiktet av dem :/
 
Väntar på de sista betygen i matematiken. Har en uppsats i svenska jag inte vet hur det gick med än och sen är det mattetentan och det estetiska momentet i matte som jag väntar på. Spänningen är olidlig :O

Kommentera här: