Påsk

Påsk är verkligen inte någon högtid jag bryr mig om, har inget påskpynt, äter ingens speciell mat eller gör något speciellt. Det enda är väl godiset till barnen, spöka ut dem till påskkärringar. Tutta i dem att det är påskharen som kommer med godiset.
Jag är iallafall glad att den snart är över, även om det alltid är skönt med ledighet ;)
 
Igår tyckte jag kidsen var allmänt skit dryga hela dagen, detta trots att vi drog iväg på cykeläventyr och lekte på olika lekplatser i flera timmar... idag fick jag svar på varför, Lilleman ligger i feber och är helt slut. Ja su nu känner jag mig som en risig mamma som inte fatta det igår :(
 
Håller på att leta cykelkärra, vi har en men vill ha en till för att inte min cykel ska behöva dra allt. Plus att det kan vara bra att ha lite packutrymme ;)
Drömmer om att kunna dra iväg på lite cykelsemeter nu i sommar. Inte vara borta länge, men typ en nattet eller nåt. Hitta nå mysigt ställe där man kan tälta och fiska typ.
 
Haha nu känns det nästan som om sommaren är här. Så nu gäller det att smörja benen med brun-utan-sol i så många lager jag hinner innan det är dags att släppa ut benen i det fria :P Benen är påå gränsen till genomskinliga, ja så vita är de. Den enda färg de har är färgern efter åderbrocken jag fick i samband med twinsen. Och nä det är ingen färg jag föredrar så nu smetas det på kräm så det sprutar om det ;P
 
Åh, jag är verkligen kär i den nya drycken jag upptäckt typ 2 år efter alla andra. Men den funkar verkligen för mig, jag känner att jag blir piggare och det är ju det som är tanken.
 
Nu måste vi verkligen ta träningen på allvar!! Körde mage igår, dock aningen besviken idag då det inte finns tillstymmelse av träningsvärk :( Hårdare träning idag då! Känner att armarna blivit svagare på den här tiden då vi legat lågt med träning, det tar sådn tid att bygga upp och det går på ett naffs att mista det lilla man lyckats bygga.
Så nu gäller hårdare träning fram över!
 
Just nu när J jobbar som han gör blir det inte mycket till löpning, men jag försöker att få till en ordentlig cykeltur. Det borde ju ge lite eftersom jag dessutom släpar på alla kidsen, det är någar kilo extra... typ 45-50...

Kommentera här: