energi önskas köpa

tröttheten är ett faktum. varje dag är en kamp mot lusten att tillbringa åtmindtonde 21 timmar av dygnet ner bäddad i sängen.
lite av en omöjlig dröm att uppfylla när jag är ensam hemma med alla barnen.
imorgon är det dock dagis för de små vilket ger mig möjlighet att vila några timmar mitt på dagen.

det är tufft att inte känns igen sig själv. att inte vara som man brukar. att bli påmind om sin brist dagligen. jag tror jag klarat av något så enkelt som att lägga mat på tallriken enda tills jag vrider på huvudet och jag inser att hälften ligger bredvid tallriken och inte på.

vill ut och springa. längtar så galet mycket efter att snöra på joggingskorna och dra iväg. men som det är nu är energin slut redan innan jag gått från att längta till att nå hallen.

fick dock höra att denna enorma trötthet är vanlig efteråt och det känns riktigt skönt. att även om det är jobbigt som sjutton är det ändå åt rätt håll.
kroppens sätt att reparera och återställa.

Kommentera här: