Små troll, musikstund o snökaos

En sak är då säker Modernatur har aldrig varit småbarnsförälder för då hade hon aldrig godkänt väder som idag!
Att dra en sigelvagn på oplogad väg är hur tungt som helst. Att dra en tvillingvagn är ännu värre. Men att dra en trillingvagn är näst intill en omöjlighet! Men det gick jag kom både till och från skolan.
Som om inte det var pers nog för en dag så var det bara att ge sig ut igen efter en stund för det var ju sångstund med kompband på kyrkan idag. Eftersom både barnen och jag älskar moraträsk-stuket så var det bara att pallra sig iväg. Det var tur det blev chokladmuffins över igår så jag kunde fylla på energiförrådet innan :-)

Det var otroligt mycket folk på kyrkan idag. Det var nästan lite mycket, iallafall om man frågar E som är lite mer av en mysis. Men även E var nöjd och belåten i slutet då det droppade av folk så hon också kunde röja loss och leka. V och lilleman dom va så nöjda så, det är mer fart i dem. Och V skakad alla ben och armar och rumpa hon har när vi sjöng.
Behöver jag säga att det var 3 super nöjda men ack så trötta troll som jag fick packa ner i vagnen sen?

När vi väl var hemma var det 3 som sov  och en som pustade ut att hon överlevt även vägen hem.

Det är dagar som denna som jag verkligen undrar hur fasiken jag tänker som inte tar tag i mitt körkort. Fatta vad lätt att bara hiva in kidsen och dra iväg!
Fast va då nu kan jag ju äta en muffins till utan att ha nästan nåt dåligt samvete :-)

Men hur mycket muffins jag än har bakat till nästa onsdag hoppas jag verkligen att det är bättre väder! Skulle inte bli förvånad om jag har träningsvärk i både armar och ben imorgon...

Kommentera här: